Thursday, November 4, 2010

(Offical video ) Sami Yusuf - Healing ( lyrics ) مترجمة للعربيّة

Healing From Sami Yusof
Penyanyi asal keturunan Turki ini tersohor dengan lagu-lagu dakwah yang kontemporari dan sederhana sifatnya. Oleh itu, inilah album ketiganya sesudah Al-Muallim dan My Ummah yang cukup dikenali di seluruh dunia.
Mendengar lagu ini mendekatkan diri kita pada Pencipta Yang Maha Esa. Apabila kita sentiasa membantu orang lain dengan ikhlas, maka ganjaran akan diperoleh. Bukan oleh diri kita sendiri, tetapi oleh mereka yang cukup hampir dalam kehidupan kita seperti ayah, ibu, kakak, abang, adik, anak, isteri dan sanak-saudara kita yang tercinta.
Sesungguhnya, setiap kebaikan yang kita lakukan akan dibalas oleh Allah setimpal dengan apa yang kita lakukan. Yang baik, akan dibalas dengan kebaikan. Yang buruk, akan dibalas dengan keburukan sekiranya kita masih enggan memohon kemaafan dan keampunan dariNya. Jadilah, umat Islam yang bukan sahaja berbuat baik sesama kita. Bahkan, jadilah insan yang sentiasa menabur kebaikan untuk semua tidak mengira agama, bangsa mahupun negara. Yang pasti, Tuhan kita adalah sama sekalipun dengan pelbagai nama. Akhirnya, kita sendiri akan kembali dalam pangkuanNya.

No comments:

Post a Comment