Tuesday, July 15, 2014

GAZA DISERANG ZIONIS. HAMAS TIDAK BERDIAM DIRI

Ramadhan Karim Bil Murabak 1435H tahun 2014 ini adalah tahun kejituan dalam beribadat. Berlitupkan amalan qiamullail, tadarus al-Quran, zikrullah, bersedekah, majlis iftar, sahur dan zakat fitrah maka Ihya' Ramadhan diserikan dengan kehadiran Lailatul Qadar yang menjadi penyembuh segala dosa dengan pahala digandakan dan rahmat Allah S.W.T turun dengan mencurah-curah. 
Namun, di Palestin terutama sekali di jalur Gaza, seluruh penduduknya menghadapi penderitaan dengan hujanan roket, peluru oleh rejim Zionis tanpa mengenal perikemanusiaan. Mereka tanpa belas kasihan membunuh wanita yang tidak berdaya dan kanak-kanak yang tidak mengenal erti apa-apa. Yang mereka mahukan adalah ketenangan, kegembiraan dan kebahagiaan dengan kesyukuran atas nikmat Ilahi.
Justeru, hanya dengan benteng keimanan semata-mata mereka mengharapkan keagungan Allah S.W.T bagi melindungi mereka dari segala malapetaka yang melanda. Beratus-ratus rakyat terkorban dan beribu-ribu manusia cedera. 
Yang pasti, mereka tetap hidup dalam penderitaan. Mereka tidak takut mati menghadapi kelangsungan hidup. Syahid itu adalah cita-cita mereka. Maka, HAMAS sebagai penjaga Baitul Muqaddis tidak berdiam diri. Dilancarkan berpuluh-puluh roket yang mampu menakutkan jiwa-jiwa musuh Allah S.W.T.
Di sinilah berhimpunnya Imam Mahdi dalam solat Suboh berjamaah. Di sinilah juga Isa Al-Masih a.s akan hadir mengetuai serangan membunuh Dajjal Al-Masih. Kemudian, akan mendukung kesejahteraan, keamanan dan kesuburan iman dalam jiwa pencinta-cinta Rab yang Maha Esa. Bantulah Gaza walaupun dengan hanya secebis doa qunut nazilah agar Allah S.W.T sentiasa melindungi mereka dengan kebijaksanaanNya.

No comments:

Post a Comment